Verlengde retour tot en met 8 Januari

Verlengde retour tot en met 8 Januari

Werelds beste modeboetieks op één plek I Gratis verzending vanaf €100 en verlengde retour tot en met 8 Januari

Gratis verzending vanaf €100

Retourneren tot 8 januari

HERNO

Het Italiaanse kledingmerk Herno is genoemd naar de rivier die langs het hoofdkantoor stroomt, de Erno. De oprichter van het label, Giuseppe Marenzi, vond echter dat de naam beter zou klinken als de “r” in het midden van het woord zou staan. Daarom voegde hij vooraan een “h” toe. Dit Italiaanse label is opgericht net na de Tweede Wereldoorlog, in 1948, en begon zijn modeavontuur met het ontwerpen en verkopen van regenjassen. Doorheen de jaren groeide Herno verder uit en breidde het zijn jassencollectie uit met andere sportkleding. Omdat elke consument een andere smaak heeft wat kleur, stijl en vorm betreft, speelt Herno vooral in op de individualiteit van zijn consumenten.


Herno: focus op smaak, kwaliteit en vakmanschap


De verkoop begon in Italië, breidde uit naar Europa en uiteindelijk zelfs naar Japan. In de jaren 80 van de vorige eeuw begon Herno voor grotere merken te produceren, zoals Prada, Louis Vuitton, Jill Sander en Gucci. Toen Claudio, de zoon van oprichter Giuseppe Marenzi, in 2005 aan het roer van Herno kwam te staan, besloot Herno echter om zich opnieuw op zichzelf te concentreren. Het stopte de samenwerking met andere merken en bracht een eigen, op sportkleding gebaseerde collectie op de markt. Net zoals in de beginjaren, ging alle aandacht opnieuw naar regenjassen voor mannen en vrouwen.


Nieuwe dynamiek met invloed van hedendaagse kunst


Herno kreeg een nieuwe dynamiek, inclusief jonge, nieuwe talenten en een opfrissing van de klassieke jassen. Toch slaagde Herno erin om zijn smaak, kwaliteit en Italiaans vakmanschap niet uit het oog te verliezen. Omdat de consument tegenwoordig op zoek is naar prestaties, vindt Herno het belangrijk dat hun kleding perfect geschikt is om in alle weersomstandigheden de nodige bescherming te bieden. De grootste uitdaging in deze context is het ontwikkelen en combineren van gemengde materialen om zo nieuwe en verbeterde technische stoffen op de markt te brengen.

Claudio Marenzi is een echte fan van hedendaagse kunst, een passie die hij maar al te graag verwerkt in zijn label Herno. In deze context ging hij een samenwerking aan met illustrator en grafisch ontwerper Pierre-Louis Mascia, die de modellen van het merk onlangs een stevige injectie met kleur en print gaf.


Van een historisch merk naar een technologische pionier


Claudio heeft nog grootse toekomstplannen voor het bedrijf. Zo wil hij de naamsbekendheid verder laten groeien en de standaardprocedures nieuw leven inblazen. In de hoop de stijl te kunnen veranderen, heeft hij zelfs geïnvesteerd in een bedrijf dat een nieuw soort stiksel maakt. Je zou kunnen stellen dat Herno is geëvolueerd van een historisch merk naar een technologische voorloper.

Ben je benieuwd welke prachtige items van Herno Miinto speciaal voor jou heeft uitgekozen? Neem dan zeker een kijkje op deze pagina en laat je aangenaam verrassen door de uitgebreide collectie jassen van Herno. Van bodywarmers tot gewatteerde jassen, trenchcoats en regenjassen … Er is ongetwijfeld een exemplaar dat perfect bij je smaak, wensen en behoeften aansluit!

Verwijder alle filters

Herno

pagina 1 van 23