Verlengde retour tot en met 8 Januari

Verlengde retour tot en met 8 Januari

Werelds beste modeboetieks op één plek I Gratis verzending vanaf €100 en verlengde retour tot en met 8 Januari

Gratis verzending vanaf €100

Retourneren tot 8 januari

DSQUARED2

De getalenteerde en bekroonde stylisten, de gebroeders Caten zijn het gezicht en het hart van Dsquared2, die met één voet in Canada staan en een andere in Italië. Bekend om hun durf en creativiteit in zowel hun collectievoorstellingen als hun publieke optredens, zijn Dean en Dan een garantie dat Dsquared2 nooit zal bezwijken door verveling of de conventies van de mode.


Tweelingbroers veroveren de modewereld


Dean en Dan Caten zijn tweelingbroers, geboren en getogen in Toronto, maar van Italiaanse afkomst. Ze startten hun carrière in de modewereld toen ze in 1984 gingen studeren aan de Parson's School of Design in New York. In 1992 verhuisde het duo naar Italië met het enige doel een eigen merk te creëren.

Drie jaar lang werkten ze samen met verschillende bekende merken in Italië, zoals Versace en Diesel, tot ze in 1995 hun eerste mannencollectie met het Dsquared2-label presenteerden. De opkomst van het merk was meteen een schot in de roos. De extravaganties in de Dsquared2-collectievoorstellingen hebben sinds de start het hart veroverd van de media en blijven de aandacht van het publiek trekken.

Eerst was Dsquared2 een merk voor mannenkleding, maar in 2003 begon de lancering van damescollecties. Eerder, in 2000 kregen de gebroeders Caten al bekendheid door de kostuums voor Madonna te ontwerpen voor haar 2001 Drowned Wereldtournee. De bekroonde ontwerpers zijn echte beroemdheden geworden in de modewereld terwijl ze non-stop Dsquared2-winkels openen in 's werelds hipste steden.

Momenteel pendelen Dean en Dan Caten tussen Milaan en Londen, terwijl de Dsquared2-collecties nog steeds in Italië worden geproduceerd.


Geboren in Canada, made in Italy


Het concept van Dsquared2 vindt u eenvoudig terug in het motto van het merk: "Geboren in Canada, Made in Italy." De stukken zijn een originele mix van Canadese iconografie en Italiaanse kleermakerstraditie - een verfijnd ontwikkelde stijl overgoten met een sausje grappige humor. De collecties van het merk portretteren het contrast tussen het sportieve en het elegante, het casual en het extravagante, het mannelijke en het vrouwelijke, waardoor het merk een unieke stijl en charismatische look krijgt.

De collecties van Dsquared2 werden steeds geraffineerder, terwijl ze er toch in slaagden de sensualiteit, die zo kenmerkend is voor het merk, te behouden.


Bekroonde durf en creativiteit


In de loop der jaren mochten Dsquared2 en de gebroeders Caten meerdere prijzen ontvangen voor hun bijdrage aan de modewereld.

In 2003, het jaar waarin de eerste damescollectie lanceerden, werd het merk bekroond met La Kore, de Oscar van de Italiaanse mode voor de meest originele ontwerper. In hetzelfde jaar werden Dean en Dan Caten door GQ Magazine USA verkozen tot "Men of the Year" in de categorie Best Advanced Design Team.

Vanaf dat moment stopte het eerbetoon niet meer. In 2006 wonnen Dean en Dan de belangrijke Aguja de Oro-prijs in Spanje. Het jaar daarop wonnen ze de GQ Spanish Award in de categorie Man van het jaar. In 2009 wonnen ze een ster in de Canadese Walk of Fame, met een opening in hun woonplaats Toronto.

De erkenning die hen in de loop der jaren te beurt viel, beloont een carrière die wordt gekenmerkt door creativiteit en durf, twee van de belangrijkste kenmerken die Dsquared2 blijft vertalen in elke collectie.


Het verhaal achter Miinto


Bij Miinto streven we er elke dag naar u het meest gebruiksvriendelijke modeplatform ter wereld te bieden. Bij ons kunt u het beste aanbod aan luxe en met de hand geselecteerde lokale en internationale labels vinden, zorgvuldig afgestemd op de unieke wensen en behoeften van elke individuele klant. Om creaties van Dsquared2 en talrijke andere merken te vinden die niet beschikbaar waren in hun kleine Deense woonplaats, richtten de voormalige klasgenoten Konrad Kierklo en Mike Radoor in 2009 Miinto op. Hun missie? Het in verbinding brengen van modebewuste klanten met de beste boetieks ter wereld. En ook omgekeerd uiteraard!

Hoewel het grootste deel van onze klanten uit Denemarken, Nederland en Noorwegen komt, breiden we voortdurend uit. Op dit moment zijn we actief in maar liefst 14 verschillende markten. Als modeplatform streven we ernaar om onze klanten in hun kracht te zetten, en we geloven graag dat klanten van Miinto tot de best geklede mensen ter wereld behoren. Ons grootste doel is om fysieke kledingwinkels ook in het digitale tijdperk te laten floreren, en door met ons samen te werken kunnen we ervoor zorgen dat ze daar ook daadwerkelijk in slagen.


De cruciale rol van onze boetiekpartners


Om u als klant het beste aanbod van luxe en premium ontwerpen van Dsquared2 en talrijke andere merken te bieden, kiezen we onze boetiekpartners met de grootste zorg uit. In ruil daarvoor bieden we hun exclusieve toegang tot een internationale markt van welgestelde klanten die dol zijn op Dsquared2 en andere bekende en minder bekende labels.

Omdat we hierbij sterk de nadruk leggen op diversiteit, kunt u op ons platform een breed scala aan items vinden. We willen namelijk dat ook u vindt wat u nodig hebt om u en uw persoonlijke individualiteit op de best mogelijke manier uit te drukken. Deze aanpak houdt in dat wij alleen kunnen slagen als onze boetiekpartners slagen; dus doen we er alles aan om dat mogelijk te maken. Door hun klantenbestand aanzienlijk uit te breiden en hen tegelijkertijd gegevens, hulpmiddelen, inzichten en begeleiding te bieden om elke dag een stukje meer te groeien, helpen wij hen meer creaties van Dsquared2 en andere labels te verkopen.


Vaarwel aan overproductie in de modewereld


Naast het bijstaan van onze boetiekpartners bij hun succes, is een van onze belangrijkste missies het aanpakken van overproductie in de modewereld. Wij zijn ervan overtuigd dat we voor een duurzame modesector al het nodige moeten doen om de huidige niet-duurzame praktijken, zoals overproductie, uit de wereld te bannen.

In plaats van mode-ondernemingen te vragen extra voorraad artikelen van Dsquared en andere labels te maken, maken wij gebruik van de reeds beschikbare middelen door klanten in contact te brengen met de boetieks die de artikelen toch al op voorraad hebben. Aangezien we zelf geen magazijnen hebben, komt alles wat we bij Miinto verkopen uitsluitend via ons netwerk van meer dan 2000 boetiekpartners. Wij wensen u veel online winkelplezier en één of meerdere geweldige items van Dsquared2 toe!

Verwijder alle filters

Dsquared2

pagina 1 van 87