Verlengde retour tot en met 8 Januari

Verlengde retour tot en met 8 Januari

Werelds beste modeboetieks op één plek I Gratis verzending vanaf €100 en verlengde retour tot en met 8 Januari

Gratis verzending vanaf €100

Retourneren tot 8 januari

DAILY PAPER

Hedendaagse streetwear in combinatie met cultureel erfgoed: Daily Paper is een in Amsterdam gevestigd mode- en lifestylemerk dat is geïnspireerd door de Afrikaanse roots van de oprichters. Het label staat bekend om zijn ready-to-wear kleding en accessoires voor zowel vrouwen als mannen.

Het verhaal van Daily Paper begon al in 2008. De drie jeugdvrienden Hussein Suleiman, Jefferson Osei en Abderrahmane Trabsin deelden een liefde voor muziek, kunst, mode en cultuur en publiceerden regelmatig artikelen op hun blog. Kort daarna begonnen ze het logo van hun blog op T-shirts te drukken en verkochten ze die af en toe. Het gelijknamige merk werd opgericht in 2012 met als doel met eigentijdse ontwerpen en klassieke mannenmode hulde te brengen aan het erfgoed van de Afrikaanse cultuur.


De snelle opmars van Daily Paper


Het duurde niet lang voordat het modemerk een heus begrip werd. In 2015 lanceerde Daily Paper naast de mannenlijn een eigen lijn voor vrouwen. Met twee collecties per jaar brengt het label tijdloze ontwerpen en moderne pasvormen in combinatie met traditionele Afrikaanse elementen, prints en kleuren op de markt. Daily Paper werkt op regelmatige basis samen met talrijke muzikanten, fotografen, hedendaagse kunstenaars en andere merken, waaronder Adidas, Havaianas Off-White en Puma, om nieuwe creaties op de wereld los te laten. Vandaag de dag is Daily Paper een van de snelst groeiende Europese designermerken.


Van cultuur naar streetwear


Een essentieel onderdeel van de strategie van Daily Paper is het brengen van de cultuur van de oprichters naar streetwear door eigentijdse manieren te vinden om hun erfgoed te laten zien. Het mooiste is dat ze een heel ander deel van hun cultuur laten zien. Mensen accepteren het eigenlijk op een meer abstracte en hedendaagse manier. Dit alles omvat traditionele prints, unieke mannelijke mannequins en hun logo, dat een moderne interpretatie is van het Maasai-schild, een voorwerp dat traditioneel wordt gebruikt door de Maasai-stam in delen van Oost-Afrika.

Mensen kunnen hun reis zien en zich daarin herkennen. Ze herkennen zichzelf en hun achtergrond in het label. De boodschap van Daily Paper is duidelijk: het is een merk dat de Afrikaanse cultuur onder de aandacht brengt. Volgens de oprichters is een factor die een streetwear-merk succesvol maakt, het erfgoed en het authentiek zijn over iets. Cultuur en dezelfde waarden hebben in streetwear is voor hen veel belangrijker voor een merk.

Ze zijn van mening dat hun consumenten zich aangetrokken voelen tot de unieke en inclusieve aanpak van Daily Paper. Hun klanten willen het erfgoed en de culturele referenties achter hun kleding onderzoeken en in twijfel trekken. Daily Paper brengt iets zinvols en relevants in de wereld van streetwear, wat in feite alleen maar bevorderlijk is voor de relevantie en aantrekkingskracht onder goed opgeleide klanten.


De sterke gemeenschap van Daily Paper


Om hun gemeenschap levendig en betrokken te houden tijdens de pandemie moesten ze terugkeren naar hun blogging roots. Ze moesten andere manieren vinden om met hun publiek te communiceren, omdat ze niet in staat waren om offline activiteiten te doen. Dus creëerden ze een heel nieuw platform, de Unite Hub.

Met een publiek van voornamelijk 18- tot 30-jarigen biedt Unite Hub toegang tot het merk achter de schermen. Het neemt lezers mee in de fabrieken, de productie en de creatieve processen van Daily Paper, zodat hun consument van de reis houdt, in plaats van alleen van het eindproduct. Ze hebben ook korte films geproduceerd en samengewerkt met muzikanten, waaronder de Londense grime-artiest Ghetts. Ook YouTuber McCalla zegt dat de affiniteit met het merk sterk is. Volgens hem is het een soort gemeenschap, een cultuur, waarbij iedereen dezelfde interesses deelt en naar dezelfde soort muziek luistert. Daily Paper heeft een platform gecreëerd voor die individuen om samen te komen, verbinding te maken en een nieuw soort subcultuur te verheffen.

Bovendien zijn de oprichters van Daily Paper ook merkambassadeurs, die gezamenlijk een aanhang hebben van bijna 100.000 volgers.


Marketing en samenwerkingen


Samenwerkingsverbanden zijn ook een natuurlijke motor van de groei, waarbij gebruik wordt gemaakt van het streetwear draaiboek, waaronder de populaire Nigeriaanse muzikant WizKid en sportkledingmerk Puma. De tweede capsulesamenwerking van Daily Paper met Puma in 2017 was geïnspireerd op de voetbalkleding van door Puma gesponsorde teams van de Confederatie van Afrikaans Voetbal. De samenwerking heeft een vitaal element van sport in streetwear aangeboord en onderstreept hun eigen kernstrategie van het tonen van cultuur en gemeenschap.

Voor Daily Paper is een beperkt marketingbudget cruciaal. Slechts 8 procent van de omzet van Daily Paper wordt besteed aan marketing, waaronder shoots, het kopen van advertenties en andere merkactiviteiten. Omdat hun verhalen organisch en waargebeurd zijn, is er minder geld nodig om het tot woorden te brengen. Het reist door en verkoopt omdat ze mond-tot-mondreclame hebben. Dat is over het algemeen dus helemaal anders dan bij een meer standaard bedrijf dat meestal veel geld moet steken in het opzetten van campagnes.


Shop Daily Paper bij Miinto


Op deze pagina van Miinto kunt u winkelen wanneer u maar wilt, omdat we de klok rond geopend zijn, elke dag van het jaar. Dat geeft u volop keuze om te winkelen en kleding te bekijken voor uzelf, een familielid of als geschenk, wanneer het u en uw agenda uitkomt. Bent u op zoek naar een perfect geschenk? Daily Paper is een kledingmerk dat de afgelopen jaren veel positieve aandacht heeft gekregen. Als u uzelf wilt uitdagen en uw eigen persoonlijke stijl wilt opbouwen, kunnen de creaties van dit bijzondere modelabel misschien wel iets voor u zijn.

Om onze consumenten het beste aanbod van premium lokale en internationale items te bieden, zoals bijvoorbeeld items van Daily Paper, kiezen we onze boetiekpartners uiterst zorgvuldig uit. In ruil daarvoor bieden we hen ongeëvenaarde toegang tot een internationale markt van welgestelde klanten die gek zijn op mode. Omdat we sterk de nadruk leggen op diversiteit, kunt u op ons modeplatform een grote verscheidenheid aan producten van Daily Paper en talrijke andere merken vinden. We willen namelijk dat al onze klanten vinden wat ze nodig hebben om zichzelf en hun individualiteit uit te drukken!

Verwijder alle filters

Daily Paper

pagina 1 van 2