Verlengde retour tot en met 8 Januari

Verlengde retour tot en met 8 Januari

Werelds beste modeboetieks op één plek I Gratis verzending vanaf €100 en verlengde retour tot en met 8 Januari

Gratis verzending vanaf €100

Retourneren tot 8 januari

AMIRI

Als je jezelf of iemand anders trakteert op een item van Amiri, mag je er zeker van zijn dat het van A tot Z uniek is. Volgens de oprichter, Mike Amiri, combineert het label haute couture met rock-'n-roll. Dit is meteen ook de reden waarom deze exclusieve producten zich in de hogere prijsklasse bevinden en waarom internationale beroemdheden als Kendrick Lamar, Justin Bieber, Odell Beckham Jr, Jay Z, LeBron James en Kayne West fan zijn van dit opvallende modelabel.


invloed van social media op de prestaties van Amiri


Het succes van Amiri is echt wonderbaarlijk en bijna ongekend voor zo’n jong merk. Hoewel Mike Amiri terughoudend is over specifieke cijfers, draait het bedrijf intussen een omzet van meerdere miljoenen dollars per jaar. Niet slecht wanneer je bedenkt dat de oprichter en creatief directeur drie jaar geleden nog op de vloer van een vochtige, raamloze kelder onder een Thais restaurant op Sunset Boulevard zat om zijn eerste partij denim eigenhandig op maat te maken.

Het merk Amiri is op heel korte tijd organisch gegroeid dankzij mond-tot-mondreclame en social media. Het verhaal achter dit label startte in de eerder vermelde kelder met Mike Amiri, een naaimachine en een Russische patroonsnijder die de oprichter via een eenvoudige advertentie had gevonden. Later bleek deze Rus een opgeleide kleermaker te zijn die vroeger werkte voor een man die jassen voor rocksterren maakte. Met twee maakten ze telkens één jas per keer en plaatsen er een foto van op Instagram. Dankzij social media werden de muren die er in de mode-industrie tot voor kort voor onafhankelijke ontwerpers waren, gesloopt. Het resultaat was werkelijk verbluffend.


Luxe kleding voor sterke persoonlijkheden


Met zijn iconische breedgerande hoed, zwart geschminkte ogen achter een donkere zonnebril, gescheurde jeans en suède laarzen, ziet Mike Amiri er tegenwoordig zelf uit als een rockster. De geheime formule is volgens hem dat kleding uitdrukt wie je bent zonder dat je een woord hoeft te zeggen. Mensen dragen kleren die hun persoonlijkheid weerspiegelen. Zo hebben muzikanten, rocksterren en atleten een bepaalde overtuiging over zichzelf en wie ze zijn. Het doel van Amiri is om opvallende kleding op luxeniveau te maken, waarbij de mensen die zich daartoe aangetrokken voelen, elk op hun eigen manier invloedrijk zijn.

Het productieproces van Amiri doet niet aan compromissen en staat volgens de oprichter op gelijke voet met de luxe Europese modehuizen. De MX1 jeans is zonder twijfel het meest herkenbare ontwerp van Amiri. Het is het resultaat van Mike Amiri’s liefde voor het patchen van vintage jeans als tiener en zijn passie voor BMX en motorcross. Vervolgens is er ook de met kogelgaten doorzeefde kasjmier en katoenen badstof, een effect dat verschillende merken hebben proberen na te bootsen. Zelf gelooft Amiri dat zijn merk van luxe rockkleding een nieuw soort klanten aanspreekt, sterke persoonlijkheden met een unieke visie op mode en luxe.

Verwijder alle filters

Amiri

pagina 1 van 8