De Duitse ontwerper Philipp Plein zag in 1978 het levenslicht in de Duitse stad München. Hij studeerde zowel in Duitsland als in Zwitserland, en zette als 20-jarige zijn eerste voorzichtige stapjes in de designwereld door exclusieve stalen en lederen meubelen voor familie en vrienden te maken. Dankzij het enorme succes duurde het niet lang vooraleer hij deze vrijetijdsbesteding kon omzetten naar een professionele activiteit. Philipp besloot zijn rechtenstudie te laten voor wat het was en werd fulltime ontwerper, van onder meer, de bekende grunge Philipp Plein shirts.
Focus op leder
Omwille van zijn eerdere ervaring met handgemaakte lederen stukken, maakte hij ook zijn eerste kledingstukken en accessoires met dit voor hem vertrouwde materiaal. Dankzij het gigantische succes kon hij in 2004 zijn eigen modemerk opstarten. Philipp Plein nam de beslissing om onder zijn eigen naam unieke collecties op de markt te brengen, geïnspireerd op zijn dynamische, positieve en eigentijdse levensstijl. Het merk Philipp Plein werd al snel een internationaal succes en zijn kledingstukken werden gedragen door talrijke beroemdheden uit de film-, sport- en muziekwereld, waaronder Lindsay Lohan, Mischa Barton, Snoop Dogg, Rita Ora, Naomi Campbell, Fergie, Chris Brown en Grace Jones.
Unieke elegantie dankzij handgemaakte details
Zijn collecties zijn niet alleen humoristisch en provocerend, maar ook uiterst elegant. Dankzij de handgemaakte details mag elk stuk rekenen op een unieke persoonlijkheid. De ontwerper brengt hulde aan passioneel individualisme en een onafhankelijke levensstijl. De pijlsnelle groei leidde in 2008 tot de oprichting van een luxelijn waarbij vooral de stoere Philipp Plein schoenen populair zijn, maar leidde ook tot de opening van een eerste winkel van het merk in Monte Carlo en de opening van een eigen showroom in Milaan.
De verdere opmars van Philipp Plein
Slechts één decennium na de opening van zijn eerste winkel, is Philipp Plein aanwezig op talrijke populaire wereldbestemmingen, zoals Parijs, Ibiza, Londen en New York. Naast 120 eigen Philipp Plein-winkels en prominente aanwezigheid in meer dan 500 kledingwinkels over de hele wereld, heeft het bedrijf ook verschillende kantoren in Azië, Europa en Noord-Amerika.
Als jonge ontwerper trekt Philipp Plein mensen aan die op zoek zijn naar atypische luxe. Hij doorbreekt bewust regels en grenzen om mensen op een aangename manier uit hun comfortzone te halen. Omdat de eisen van zijn welgesteld publiek best veeleisend zijn, kiest de ontwerper telkens opnieuw voor onberispelijke kwaliteit. Naast de ietwat traditionele samenwerkingen met eerdergenoemde beroemdheden, heeft hij ook overeenkomsten gesloten met een ander soort wereldsterren. Enkele voorbeelden hiervan zijn de voetbalclub AS Roma, de Duitse Formule 1-rijder Nico Hulkenberg, voormalig Inter Milan-voetballer Mauro Icardi en iconisch bokser Floyd Mayweather. Deze partnerschappen zijn een perfecte weerspiegeling van Philipp Plein’s atypisch kantje en verfrissende wereldvisie.
Het verhaal achter Miinto
Bij Miinto streven we er elke dag opnieuw naar u het meest gebruiksvriendelijke modeplatform ter wereld te bieden. Als klant kunt u bij ons het beste aanbod aan luxe en met de hand geselecteerde lokale en internationale merken vinden, zorgvuldig afgestemd op de unieke wensen en behoeften van elke individuele klant. Om creaties van Philipp Plein en talrijke andere labels te vinden die niet beschikbaar waren in hun kleine Deense woonplaats, richtten de voormalige klasgenoten Konrad Kierklo en Mike Radoor in 2009 het platform Miinto op. Hun missie? Het in verbinding brengen van modebewuste klanten met de beste boetieks ter wereld. En ook omgekeerd uiteraard!
Hoewel het grootste deel van onze klanten uit Denemarken, Nederland en Noorwegen komt, breiden we voortdurend uit. Op dit moment zijn we actief in maar liefst 14 verschillende markten. Als modeplatform streven we ernaar om onze klanten in hun kracht te zetten, en we geloven graag dat klanten van Miinto tot de best geklede mannen, vrouwen en kinderen ter wereld behoren. Ons grootste doel is om fysieke boetieks ook in het digitale tijdperk te laten floreren, en door met ons samen te werken kunnen we ervoor zorgen dat ze daar ook daadwerkelijk in slagen.
De cruciale rol van onze boetiekpartners
Om u als klant het beste aanbod van luxe en premium ontwerpen van Philipp Plein en talrijke andere merken te bieden, kiezen we onze boetiekpartners met de grootste zorg uit. In ruil daarvoor bieden we hun exclusieve toegang tot een internationale markt van welgestelde klanten die gek zijn op Philipp Plein en andere bekende en minder bekende merken.
Omdat we hierbij sterk de focus leggen op diversiteit, kunt u op ons platform een ruim aanbod aan items vinden. We willen namelijk dat ook u vindt wat u nodig hebt om u en uw unieke individualiteit op de best mogelijke manier uit te drukken. Deze aanpak houdt in dat wij alleen kunnen slagen als onze boetiekpartners slagen. Dus doen we er alles aan om dat mogelijk te maken. Door hun klantenbestand aanzienlijk uit te breiden en hen tegelijkertijd data, hulpmiddelen, inzichten en begeleiding te bieden om elke dag een stukje meer te groeien, helpen wij hen meer creaties van Philipp Plein en andere merken te verkopen.
Vaarwel aan overproductie in de modewereld
Naast het bijstaan van onze boetiekpartners bij hun succes, is een van onze belangrijkste doelen het aanpakken van overproductie in de modesector. Wij zijn ervan overtuigd dat we voor een duurzame mode-industrie al het nodige moeten doen om de huidige niet-duurzame praktijken, zoals overproductie, uit de wereld te bannen.
In plaats van modebedrijven te vragen extra voorraad schoenen van Philipp Plein en andere labels te genereren, maken wij gebruik van de reeds beschikbare middelen door klanten in contact te brengen met de winkels die de items al op voorraad hebben. Aangezien we zelf geen magazijnen hebben, komt alles wat we bij Miinto verkopen uitsluitend via ons netwerk van meer dan 2000 boetiekpartners. Wij wensen u veel online winkelplezier en een prachtig paar schoenen van Philipp Plein toe!