Nero Giardini schoenen staan bekend om hun elegante design in combinatie met hoge kwaliteitsnormen, en als handelsmerk van productie in Italië. Het merk biedt comfortabele schoenen voor dagelijks gebruik, zoals schoenen met hoge of lage hakken, sandalen, laarzen en korte pijplaarzen, die voor elke gelegenheid kunnen gedragen worden en in combinatie met de meest uiteenlopende stijlen. Het zijn producten van topkwaliteit, gemaakt met de modernste grondstoffen en geavanceerde technologie in elk stadium van de productie.
Onder leiding van Enrico Bracalente combineert Nero Giardini de meest moderne aspecten uit de schoenenindustrie met Italiaanse traditie en uitmuntendheid. Het bedrijf is gevestigd in Monte San Pietrangeli, in de regio Marche, het hart van Fermo-Macerata. Deze wijk, waar de productie van schoeisel centraal staat, is gekend om zijn traditie van leerbewerking met de hand.
Italiaanse uitmuntendheid aan je voeten
Op dit moment heeft Nero Giardini 2000 medewerkers in dienst, die dagelijks 18.000 paar schoenen produceren. Zelfs met de sterke uitbreiding van het bedrijf naar andere markten, blijft het bedrijf trouw aan zijn oorsprong en is het trots op zijn ‘Made in Italy’ productie.
Zoals Bracalente zegt, is het doel van het merk om hoge kwaliteitsschoenen en accessoires te produceren in Italië. Op deze manier behouden en waarderen ze alle lokale knowhow op het gebied van schoenproductie, en creëren ze bovendien banen, rijkdom en welvaart in de eigen regio.
De keuze voor een Italiaanse productie, met extreem gekwalificeerde arbeidskrachten, garandeert de kwaliteit van Nero Giardini-schoenen, zowel op het gebied van ontwerp als productie. Het resultaat is een stevige schoen die bijzonder duurzaam is. Door het herwaarderen van de knowhow van de Italiaanse ambachtsman, met name de traditie en het menselijk potentieel van de regio Marche, staat Nero Giardini garant voor een hoge toegevoegde waarde van zijn producten. Het merk groeide hierdoor uit tot het synoniem van topkwaliteit in de mode-industrie.
De traditie zit in de details
De Italiaanse oorsprong van het bedrijf wordt benadrukt door kleine details in de schoenen van het merk Nero Giardini. Het meest opvallende symbool is de Italiaanse vlag, die op de zolen van de schoenen en op alle verpakkingen van de producten van het merk is afgebeeld. De vlag is meer dan alleen maar een verwijzing; hij weerspiegelt de betrokkenheid van een bedrijf bij de productieketen en de lokale traditie.
Terwijl veel bedrijven de voorkeur geven aan productie in landen met goedkopere arbeidskrachten om de kosten te verlagen, behoudt Nero Giardini de link met zijn eigen afkomst en blijft het bogen op de Italiaanse handgemaakte productie van schoeisel. Met dit beleid draagt het bedrijf niet alleen bij aan het behoud van de traditie, met concrete voordelen voor de lokale gemeenschappen, maar versterkt het ook de loyaliteits- en vertrouwensrelatie met zijn consumenten. Wie Nero Giardini-schoenen koopt, kan altijd dezelfde standaard van uitmuntendheid verwachten.
Nero Giardini brengt een permanent eerbetoon aan de Italiaanse uitmuntendheid door traditioneel en lokaal vakmanschap te combineren met de modernste technologie. De trots van de oorsprong in de regio Marche is een van de belangrijkste waarden van het merk en komt tot uiting in elk model dat het merk op de markt brengt.
Over Miinto
Bij Miinto streven we ernaar het meest gebruikersgerichte modeplatform ter wereld te bieden, waar gebruikers alleen maar de beste keuze aan stijlvolle, luxueuze en zorgvuldig met de hand geselecteerde lokale merken kunnen vinden, speciaal afgestemd op de behoeften en voorkeuren van elke individuele klant. Het label Nero Giardini is daar een mooi voorbeeld van!
Om merken en mode te vinden die niet beschikbaar waren in hun kleine Deense woonplaats, richtten de voormalige klasgenoten Konrad Kierklo en Mike Radoor in 2009 Miinto op. Het verbinden van modebewuste klanten met de beste boetieks ter wereld (en omgekeerd) vormt sindsdien de kern van Miinto.
Hoewel de meerderheid van onze klanten uit Noorwegen, Denemarken en Nederland komt, breiden we voortdurend uit en zijn we momenteel aanwezig in 14 verschillende markten. Ons platform streeft ernaar om onze klanten te empoweren, en we denken graag dat onze klanten de best geklede mensen ter wereld zijn. We willen dat fysieke winkels floreren in het digitale tijdperk, en door met ons samen te werken kunnen we ervoor zorgen dat ze dat ook daadwerkelijk doen.
De bijzondere rol van boetiekpartners bij Miinto
Om onze klanten het beste aanbod van premium lokale items te bieden, waaronder ook items van Nero Giardini, kiezen we onze boetiekpartners uiterst zorgvuldig uit. In ruil daarvoor bieden we onze boetiekpartners exclusieve toegang tot een internationale markt van welgestelde klanten die gek zijn op mode. Omdat we sterk de nadruk leggen op diversiteit, kunt u op ons modeplatform een ruim aanbod aan producten van Nero Giardini en talrijke andere modemerken vinden. We willen dat al onze klanten vinden wat ze nodig hebben om zichzelf en hun individualiteit op de best mogelijke manier uit te drukken.
Als onze partners groeien, groeien wij ook
Ons uniek bedrijfsmodel betekent dat we alleen kunnen slagen als onze boetiekpartners slagen. Net daarom werken we elke dag opnieuw hard om ervoor te zorgen dat zij dat ook doen. Door hun klantenbestand aanzienlijk uit te breiden en hen tegelijkertijd gegevens, tools, inzichten en begeleiding te bieden om te groeien, helpen wij onze boetiekpartners meer te verkopen.
Een duidelijke missie: overproductie in de mode-industrie bestrijden
Naast het helpen van onze boetiekpartners, is een van onze belangrijkste doelstellingen het bestrijden van overproductie in de mode. Wij zijn ervan overtuigd dat we voor een duurzame mode-industrie hard moeten werken om de huidige niet-duurzame praktijken, zoals overproductie, voorgoed uit de wereld te helpen.
In plaats van bedrijven te vragen extra voorraad te genereren, maken we gebruik van de reeds beschikbare middelen door klanten in contact te brengen met de winkels die de producten, bijvoorbeeld van Nero Giardini, al op voorraad hebben. Aangezien we geen magazijnen hebben, komt alles wat we bij Miinto verkopen via ons netwerk van meer dan 2000 boetiekpartners. Twijfel niet langer en koop via ons vandaag nog uw favoriete items!