Verlengde retour tot en met 8 Januari

Verlengde retour tot en met 8 Januari

Werelds beste modeboetieks op één plek I Gratis verzending vanaf €100 en verlengde retour tot en met 8 Januari

Gratis verzending vanaf €100

Retourneren tot 8 januari

MULBERRY

Op deze pagina vindt u een grote selectie van het Britse luxemerk, dat vooral bekendstaat om zijn uitstekende ontwerpen die zowel kwaliteit als delicate details bieden. Mulberry verwelkomt u in een prachtig universum dat elk jaar de grootste modescènes ter wereld siert. Sinds 1971 heeft het merk begrepen wat hoge kwaliteit inhoudt.

Tegenwoordig bieden we tassen en andere accessoires van Mulberry voor zowel mannen als vrouwen. Daarom vindt u hier alles van het label, van de mooiste portemonnees in verschillende tinten tot handtassen en computertassen. Wat ze allemaal met elkaar gemeen hebben, is dat ze de kleine, vertrouwde boom dragen, prachtig gegraveerd op een centrale plaats op alle tassen en portemonnees. Maar dat is niet alles, want u vindt er ook prachtige sjaals, sieraden en vele andere artikelen die elke outfit kunnen sieren.


Britse luxe sinds 1971


Mulberry heeft vaste voet aan de grond sinds 1971, toen het merk in het leven werd geroepen. Sinds het begin ligt de nadruk inderdaad op fijn leer, en dat was ook het doel van Roger Saul toen hij het modemerk oprichtte met de hulp van zijn moeder. Zijn moeder Joan investeerde ongeveer 5000 pond in de onderneming van haar zoon. Met dit geld en een stapel afvalleer in de hand begon Roger Saul aan de opbouw van het bedrijf dat nu de grootste fabrikant van luxe lederwaren in het Verenigd Koninkrijk is.

In 1973 had Mulberry een eerste fabriek geopend in Chilcompton in Engeland. De fabriek was oorspronkelijk opgericht door Clarks, een ander Brits merk dat vooral bekendstaat om het ontwerpen van schoenen. Hoewel Mulberry tegenwoordig vooral succes oogst met zijn luxe tassen, begon het label oorspronkelijk als lifestylemerk, waarbij ze ook veel investeerden in de productie van schoenen. Voor Mulberry was het dus een uitstekende gelegenheid om de fabriek van Clarks over te nemen, aangezien Clarks al een fabriek had opgebouwd die zich specifiek op lederwaren richtte.

Tegenwoordig wordt ongeveer de helft van de producten van Mulberry nog steeds geproduceerd in Somerset. Hier worden de luxe lederwaren gemaakt door toegewijde ambachtslieden die ervoor zorgen dat elke tas, portemonnee of riem de nodige zorg en liefde krijgt voordat het product de wereld wordt ingestuurd.


Een merk in tegenspoed


Mulberry is de dag van vandaag een wereldwijd succes, maar de weg daar naartoe is niet over rozen gegaan. Het merk heeft onderweg een aantal uitdagingen moeten aangaan en heeft zijn wegen moeten aanpassen om (opnieuw) ingang te vinden bij de consument en op de grote modescènes.

In 2000 stond Mulberry voor grote uitdagingen en nam Scott Henshall het roer over als creatief directeur met als doel het merk weer op de rails te krijgen. Als gevolg daarvan begon Scott sieraden te produceren, wat de creatieve schakel werd in hun productie van diverse accessoires, die we vandaag de dag op grote schaal zien.

Een deel van de tactiek van het merk is dan ook om het assortiment voortdurend uit te breiden met diverse accessoires en lifestyleproducten. Aanvankelijk waren ze vooral gericht op riemen en tassen, maar in de loop der tijd hebben ze hun assortiment uitgebreid, zodat u tegenwoordig allerlei accessoires van Mulberry kunt vinden. Bovendien hebben ze ook collecties stijlvolle bovenkleding gecreëerd om u goed gekleed te houden.


De evolutie naar een wereldmerk


Natuurlijk is het grote succes van Mulberry niet alleen te danken aan een breder assortiment producten, maar ook aan een toegewijde inspanning en een brandend verlangen om het merk levend te houden. Daarom heeft het team onder andere een rebranding doorgevoerd en Mulberry in een moderne context geplaatst.

Als onderdeel van Mulberry's rebranding als een meer omarmend merk werd Anna Friel het publieke gezicht van Mulberry. Het label gebruikte echter ook beroemdheden als Victoria Beckham, Kate Winslet, Cameron Diaz en Zara Tindall in hun branding. In slechts één jaar tijd maakte Scott van Mulberry een wereldberoemd merk op weg naar betere tijden.

Slechts een jaar later verliet Scott Mulberry om zich op zijn eigen werk te concentreren, maar hij had voldoende creatieve sporen achtergelaten in het bedrijf. Dit resulteerde in een speciaal ontwikkeld programma voor lokale jongeren, dat in 2006 van start ging en gericht was op het opleiden van jongeren in de productiesector. In 2007 kwamen nieuwe krachten bij het merk met ontwerpster Emma Hill, wat resulteerde in nog meer dynamiek voor Mulberry.


Mulberry is gemaakt om lang mee te gaan


Een van de belangrijkste aandachtspunten van Mulberry is dat hun producten gemaakt zijn om lang mee te gaan. Als u een leren tas van dit merk koopt, wilt u er de rest van uw leven plezier van hebben, waardoor kwaliteit natuurlijk cruciaal is.

Om gedurende vele jaren van uw Mulberry-tas - of een ander Mulberry-product te kunnen genieten, moet u er natuurlijk goed voor zorgen. Zorg ervoor dat het leer mooi en soepel blijft en zie hoe het sierlijk veroudert. Als uw Mulberry-product toch kapot zou gaan, is het meestal mogelijk het te laten herstellen, zodat het weer klaar is om u van dienst te zijn. Dat is duurzame mode, een van de waarden van Mulberry.


Kwaliteit voor al het geld


Het lijdt geen twijfel dat Mulberry vandaag de dag een gevoelige snaar heeft geraakt in de mode-industrie. Met hun prachtige leren tassen in allerlei maten en kleuren kunt u niet anders dan ze op straat opmerken. Hier krijgt u verfijnd design mooi verpakt voor dagelijks gebruik en voor feestjes. Vandaag de dag is de langwerpige clutch met gouden ketting een statement item van Mulberry dat blijft. De kleuren zijn doorgaans gedempt, zodat ze bij allerlei outfits passen.

En wanneer u op jacht gaat naar sieraden en sjaals, kunt u er zeker van zijn dat zowel de kwaliteit als het mooie ontwerp gedurende lange tijd meegaan. Alles is op de juiste manier binnen het klassieke en minimalistische kader gehouden. Tegelijkertijd geven alle producten een liefdevolle gedachte aan klassieke Britse tradities in onder andere de jacht en de visserij.

Ze zoeken inspiratie in de Britse identiteit en combineren de meer landelijke stijlen van Somerset met de bruisende energie van Londen. Het kruispunt creëert producten die traditioneel en klassiek zijn, terwijl ze perfect passen in een moderne context en het snelle stadsleven. Kortom, met Mulberry krijgt u het beste wat Groot-Brittannië te bieden heeft: landelijke idylle en moderne metropool gecombineerd in prachtige, luxueuze lederwaren die de trends van de tijd en de klassieke tradities combineren!

Verwijder alle filters

Mulberry

pagina 1 van 3