Sinds het einde van de jaren 80 biedt Kaos collecties aan voor zowel mannen als vrouwen. De prijs-kwaliteitverhouding identificeert dit label als een van de toonaangevende merken in de sector. Hun missie is om elk seizoen nieuwe trends voor te stellen die voldoen aan de behoeften van zelfs de meest veeleisende consumenten.
Kaos vertelt graag het verhaal van de moderne vrouw door middel van hun mode en stijlen. Dit modemerk denkt graag dat degenen die hun kleding dragen een emotie beleven die begint bij de laatste blik in de spiegel voor het uitgaan. Met meer dan 800 verkooppunten in Italië en 6 flagship stores bestrijkt Kaos het hele land en breidt het zich voortdurend uit.
Kaos: de evolutie van een fast fashion product
Kaos werd in 1987 opgericht met een fast fashion product in Centergross, de beste groothandelswijk van Europa. Alle markttrends worden bestudeerd en ontwikkeld door Marco Calzolari, eigenaar en oprichter van het merk.
In 1994 evolueerde de wereld van Kaos en breidde het aanbod zich uit van een prêt-à-porter product tot geprogrammeerde collecties. In deze context werd het merk Kaos Donna geboren, speciaal voor de jonge vrouwenwereld die aandacht heeft voor stijlen en trends. Ook Kaos Uomo zag het levenslicht, een lijn met als hoofdactiviteit breigoed, waarbij het productaanbod geleidelijk werd uitgebreid met confectiekleding.
Door de uitbreiding en de versterking van zijn verkoopnetwerk consolideert de Kaos-groep zijn aanwezigheid in Italië en Europa. Om nog beter aan de marktvraag te voldoen, wordt het tweede fast fashion merk Angela Davis geboren. Deze laatste werd ontworpen voor een vrouw met een meer klassieke snit die elegantie zoekt. Twenty Easy is dan weer ontstaan uit de wens een jong merk te creëren dat in staat is alle vrouwen met een verfijnde en sensuele ziel te weerspiegelen zonder te vervallen in overdaad.
Kaos Jeans voor jong en oud
Een verdere stap voorwaarts werd gezet met de geboorte van Kaos Jeans. Eerst was het bedoeld als een capsule van de hoofdcollectie die uitsluitend uit denim kledingstukken bestond, maar in de loop der tijd heeft het een eigen identiteit ontwikkeld en biedt het een breed scala van mode-kledingstukken van uitstekende kwaliteit en pasvorm.
Het is ontstaan uit het "Second Skin"-concept, waarbij de kledingstukken een unieke pasvorm hebben zonder ooit de glamour factor op te geven. Tegenwoordig voldoet de collectie aan de wensen van klanten van 20 tot 60 jaar.
Shop je favoriete items bij Miinto
Ben je net zoals ons dol op de creaties van Kaos? Op deze pagina kun je op je eigen tempo de talrijke prachtige creaties van dit modelabel bewonderen. Zodra je één of meerdere favorieten hebt uitgekozen, kun je deze toevoegen aan je winkelmandje en online afrekenen. Bij Miinto profiteer je niet alleen van gratis verzending voor elke bestelling vanaf € 50, maar ook van 14 dagen gratis retourneren. Zo kun je intens genieten van een zorgeloze online shopervaring!