Verlengde retour tot en met 8 Januari

Verlengde retour tot en met 8 Januari

Werelds beste modeboetieks op één plek I Gratis verzending vanaf €100 en verlengde retour tot en met 8 Januari

Gratis verzending vanaf €100

Retourneren tot 8 januari

DRIES VAN NOTEN

Net als Raf Simons, Loewe en Helmut Lang is Dries van Noten een van de merken die een bijzondere status genieten in de modewereld. Zijn collecties worden gekenmerkt door het gebruik van exclusieve stoffen, zoals fluweel en satijn, en de opvallende patronen van zijn ontwerpen, die vaak geïnspireerd zijn op de oosterse cultuur. Op deze pagina van Miinto ontdekt u de indrukwekkende creaties van Dries Van Noten!


Dries Van Noten: de geschiedenis van het merk


Dries Van Noten werd geboren in Antwerpen in 1958 als derde generatie van een kleermakersfamilie. Op 18-jarige leeftijd begon hij modeontwerp te studeren aan de Koninklijke Academie in Antwerpen. Na zijn afstuderen ging hij eerst aan de slag als freelance ontwerper, waarna hij in 1986 zijn eigen mannencollectie lanceerde. De respons was vrijwel onmiddellijk positief en hij kreeg talrijke opdrachten van gerenommeerde klanten zoals Barneys New York, Pauw in Amsterdam en Whistles in Londen.

In de maand september van datzelfde jaar opende Dries een kleine gelijknamige boetiek in de Antwerpse Galeriepassage, voordat hij in 1989 verhuisde naar "Het Modepaleis", een voormalig warenhuis van vijf verdiepingen in de bekende Nationalestraat dat tot op de dag van vandaag nog steeds bestaat. Bij de restauratie van het historische gebouw bleef de naam en veel van de oorspronkelijke meubels behouden.


Succes ondanks onbekendheid


Sommigen zullen zeggen dat de naam Van Noten niet erg bekend is in vergelijking met andere modelabels, zoals bijvoorbeeld Armani of Versace. Maar Dries Van Noten heeft er bewust voor gekozen dit type bekendheid te vermijden; reclame wordt door het bedrijf namelijk niet als prioriteit gezien.

Hoewel hij niet erg bekend is bij het grote publiek, is Van Noten herhaaldelijk bekroond voor zijn werk. Zo won hij de CFDA International Designer of the Year Award in 2008 en werd hij in 2015 genoemd bij de BoF 500. Volgens The Business of Fashion is Dries Van Noten een van de 500 meest invloedrijke mensen in de modewereld, samen met mede-Belgen Raf Simons en Walter Van Beirendonck. Bovendien was 2015 ook het jaar dat Van Noten een Orde van Kunsten en Letteren kreeg uitgereikt door Jack Lang, een voormalige Franse minister.


Een brede waaier aan inspiratie en invloeden


De Belgische ontwerper heeft talrijke inspiratiebronnen, zoals de natuur, kunst, Azië, muziek en zelfs dromen. Hoewel hij voor zijn ontwerpen vaak aspecten van verschillende culturen gebruikt, zorgt hij ervoor dat hij te allen tijde respect toont omdat bepaalde symbolen religieus of traditioneel van aard zijn.

Zijn laatste tentoonstelling, getiteld 'Inspirations', vond plaats in 2015 in het Modemuseum in Antwerpen, in samenwerking met het Museum Les Arts Décoratifs in Parijs. Van Noten had deze tentoonstelling het jaar daarvoor al in Parijs getoond. Zoals de titel doet vermoeden, konden bezoekers objecten en kunstwerken bewonderen die Van Notens collecties en enkele van zijn ontwerpen inspireerden. Uiteindelijk telde 'Inspirations' 95.000 bezoekers, een record voor het museum!


Een ontwerper met een unieke aanpak


De mannen- en vrouwencollecties van deze geweldige Belgische ontwerper worden tweemaal per jaar in Parijs gepresenteerd. Het atelier van Van Noten blijft verankerd in zijn geboortestad Antwerpen, waar hij wordt bijgestaan door een team van vele nationaliteiten. Voor Dries Van Noten is het vinden van zijn eigen stem en pad een heus ethos. In plaats van te vertrouwen op traditionele reclame, heeft hij bijvoorbeeld gekozen voor de gestage, natuurlijke groei die voortkomt uit mond-tot-mondreclame.

Van Noten is gepassioneerd gericht op het creëren van onderscheidende, draagbare kleding voor een trouwe klantenkring die de verfijnde gevoeligheid van de ontwerper waardeert. Zijn uitzonderlijke werk is ook erkend door de professionele wereld, waaronder de International Designer of the Year award en een belangrijke inspirerende tentoonstelling in Les Arts Décoratifs in Parijs en MoMu in Antwerpen.


Transitie naar een strategische samenwerking


Na drie decennia aan het roer van zijn succesvolle onafhankelijke huis besloot Van Noten een sterke, strategische partner te zoeken om de volgende stappen van zijn bedrijf te begeleiden. In juni 2018 trad Puig toe tot de kapitaalstructuur van Dries Van Noten als meerderheidsaandeelhouder. Puig creëert unieke en zeer gewilde schoonheids- en modemerken die mensen in staat stellen hun eigenwaarde te versterken en hun eigen expressie te vinden, in een familiebedrijf dat een betere wereld wil achterlaten voor de volgende generatie.

Dries Van Noten blijft een belangrijke minderheidsaandeelhouder op lange termijn en behoudt zijn rol als Chief Creative Officer en voorzitter van de raad van bestuur. Terwijl het bedrijf aan zijn gezamenlijke reis met Puig begint, zal Van Noten profiteren van de steun en visie van een marktleider. Voor Puig is het partnerschap een krachtige bevestiging van de betrokkenheid van het bedrijf bij zijn modeactiviteiten.


Over Miinto


Bij Miinto streven we ernaar het meest gebruikersgerichte modeplatform ter wereld te bieden, waar gebruikers de beste keuze aan stijlvolle, luxueuze zorgvuldig geselecteerde lokale merken kunnen vinden, speciaal afgestemd op de behoeften en voorkeuren van elke individuele klant.

Hoewel de meerderheid van onze klanten uit Nederland, Denemarken en Noorwegen komt, breiden we voortdurend uit en zijn we momenteel aanwezig in maar liefst 14 verschillende markten. Ons platform streeft ernaar om onze klanten te empoweren, en we denken graag dat onze klanten de best geklede mensen op de planeet zijn. We willen dat fysieke boetieks floreren in het digitale tijdperk, en door met ons samen te werken kunnen we ervoor zorgen dat ze dat doen.


De rol van boetiekpartners bij Miinto


Om onze consumenten het beste aanbod van premium items te bieden, zoals bijvoorbeeld items van Dries Van Noten, kiezen we onze boetiekpartners uiterst zorgvuldig uit. In ruil daarvoor bieden we boetieks ongeëvenaarde toegang tot een wereldwijde markt van welgestelde klanten die dol zijn op mode. Omdat we sterk de nadruk leggen op diversiteit, kunt u op ons platform een grote verscheidenheid aan producten van Dries Van Noten en talrijke andere labels vinden. We willen dat al onze klanten vinden wat ze nodig hebben om zichzelf en hun individualiteit uit te drukken.


Als onze partners groeien, groeien wij ook


Ons bedrijfsmodel betekent dat we alleen kunnen slagen als onze boetiekpartners slagen. Dus werken we hard om ervoor te zorgen dat zij dat ook doen. Door hun klantenbestand aanzienlijk uit te breiden en hen tegelijkertijd gegevens, hulpmiddelen, inzichten en begeleiding te bieden om te groeien, helpen wij hen meer te verkopen.

Verwijder alle filters

Dries Van Noten

pagina 1 van 6