Het woord Diadora komt van het Griekse “dia-dora”, wat “het delen van geschenken en eer” betekent. Voor het modelabel Diadora zijn het delen van succes, groepsgevoel bij competitieve sportactiviteiten en competitie die zowel de afzonderlijke teamleden als de tegenstanders waardig is, enkele van de belangrijkste principes. Het ultieme doel van Diadora is om het merk bekend te maken als wereldleider in sport en lifestyle, waarbij een unieke stijl, technologische innovatie en eindeloos enthousiasme de allesbepalende sleutelwoorden zijn.
Niet alleen creativiteit en verbeeldingskracht, maar ook uitgebreid onderzoek naar materialen en systemen, voortdurende technologische innovatie toegepast op sport, welzijn en individuele veiligheid en Italiaanse stijl hebben Diadora doorheen de tijd doen groeien. Dit bedrijf heeft een duidelijke visie en mag terecht trots zijn op de talrijke, grootse successen die het tot nu toe heeft gekend.
Van functionele bergschoenen tot innoverende modeartikelen
Diadora werd kort na de Tweede Wereldoorlog, in 1948, opgericht als een ambachtelijk laboratorium voor de productie van bergschoenen. Het duurde niet lang of deze schoenen werden als de beste berg- en merkschoenen op de markt beschouwd. In de jaren 60 verplaatste de focus van Diadora zich naar de sportwereld. Hierbij onderscheidde het zich door de hoge kwaliteit en de vooruitstrevende kenmerken van zijn producten. De productie van Diadora-artikelen bereikte in deze periode grote industriële volumes.
Het begin van de jaren 70 werd gekenmerkt door een explosieve groei van de professionele sportwereld. Diadora was het eerste Italiaanse bedrijf dat de wereld liet kennismaken met een nieuw concept van sportmarketing; het koos kampioenen met een grote aantrekkingskracht als uithangbord voor het label. Wereldbekende sporters zoals Bjorn Borg en Roberto Bettega zijn niet alleen belangrijke figuren in de sportwereld, maar werden dankzij Diadora ook heuse stijliconen. Vanaf dat moment werd sport een kledinggerelateerd fenomeen waarbij de producten van Diadora de oversteek van wedstrijdsport naar vrijetijdssport maakten.
Diadora als partner van iconische sporthelden
Dankzij dit partnerschap met verschillende iconische sportkampioenen was Diadora de onbetwiste hoofdrolspeler van de internationale sportwereld geworden. Het fenomeen “sportkleding” vertoonde geen enkel teken van vertraging. Integendeel, dankzij iconische figuren als Antonio Cabrini, Pat Cash en Andrea Zorzi werd dit hele gebeuren nog intenser. Sporthelden zijn de nieuwe beroemdheden en hun stijl bepaalt de geldende trends.
In de jaren 90 richt Diadora een onderzoekscentrum op met voor die periode een vernieuwend team van medewerkers, zoals schoentechnici, deskundigen van het Polytechnisch Centrum voor Bio-engineering in Milaan en artsen die gespecialiseerd zijn in orthopedie. Bovendien grijpt Diadora met de nieuwe lijn Diadora Utility de kans om zich opnieuw op werkschoenen te focussen. De start van het nieuwe millennium staat in het teken van wereldwijde expansie, interessante sportovereenkomsten en een nieuwe, specifieke visie op luxe sportkleding. In deze periode ziet de Heritage-lijn het levenslicht en worden de eerste echte experimenten met mode en sportkleding uitgevoerd.
Sinds 2010 richt Diadora zich opnieuw op de elementen die het bedrijf doorheen de jaren voor velen tot een referentiepunt hebben gemaakt: stijl en sportprestaties. Op deze pagina kunt u rustig de tijd nemen om de prachtige creaties van Diadora te bewonderen. Bent u op zoek naar een kwalitatief paar casual schoenen, een comfortabele jas of een stijlvolle broek voor uzelf, uw partner of uw kind? De kans is groot dat Diadora iets in zijn aanbod heeft dat perfect bij uw persoonlijke wensen en behoeften aansluit!
Winnen door innovatie en toewijding
Diadora is toegewijd aan sport en richt zich op innovatie en het voorop lopen. De Generation 2.0 collectie gaf het merk een nieuwe dimensie door zich te richten op urban fashion, lifestyle en de nieuwe cybergeneratie. Ze willen klanten helpen hun doelen en overwinningen te behalen. Betrokkenheid is een kernwaarde voor het bedrijf en dit schijnt door in het assortiment van Diadora. Koop Diadora vandaag nog om uw training naar een hoger niveau te tillen.
Doe mee aan de duurzame beweging met Diadora bij Miinto
Bij Miinto bieden we een breed scala aan hoogwaardige sportartikelen en kleding van Diadora, gemaakt met duurzaamheid in het achterhoofd. Diadora gelooft in het creëren van producten die zorg dragen voor onze planeet en heeft verschillende duurzame initiatieven geïmplementeerd om de impact op het milieu te verminderen. Diadora-producten worden gemaakt van gerecycleerd polyester en gerecycleerd rubber, om natuurlijke hulpbronnen te behouden en de ecologische voetafdruk te verkleinen.
Diadora heeft ook een 'Green Chemistry'-programma dat het gebruik van veiligere alternatieven in haar producten stimuleert, evenals een 'Carbon Footprint'-programma om emissies te compenseren door middel van herbebossingsprojecten.
Diadora's inzet voor duurzaamheid strekt zich ook uit tot het verbeteren van de arbeidsomstandigheden en het respecteren van de mensenrechten in de fabrieken waar de producten worden gemaakt. Kies voor Diadora bij Miinto en maak deel uit van de beweging voor een betere toekomst voor onze planeet terwijl u geniet van hoogwaardige sportartikelen.
Kies voor een comfortabele winkelervaring bij Miinto
Nu kunt u gemakkelijk outfits van wereldberoemde merken kiezen in het comfort van uw eigen huis. Miinto geeft u de mogelijkheid om door een breed kledingassortiment te klikken, de kledingstukken te openen, te bekijken en te kiezen wat u wilt. Of u nu een elegante outfit nodig hebt voor een speciale gelegenheid, sportkleding voor in de fitness of een casual combinatie, u vindt het bij Miinto. Nu kunt u genieten van het beste in online winkelen met het comfort van winkelen vanuit uw eigen huis.
Bij Miinto hebt u de mogelijkheid om te zoeken in een breed assortiment voetbalschoenen, hardloopschoenen en tennisschoenen. Of u nu jong of oud bent, actief bent of net begint met fit worden, Diadora heeft voor ieder wat wils. Hun producten, waaronder fitnesskleding en -uitrusting, fietsschoenen en schoeisel, zijn ontworpen om de drager comfort, ondersteuning en prestaties te bieden, ongeacht leeftijd. Diadora beperkt zich niet tot een specifieke leeftijdsgroep, maar richt zich op iedereen die geïnteresseerd is in sport en activiteit.
Ontdek vandaag nog het brede assortiment van Diadora en vind de schoen die het beste bij u past! Maar dat is niet alles, bij Miinto zijn we toegewijd om fysieke winkels te helpen overleven in het digitale tijdperk. We geven u de kans om de beste producten te vinden van de beste winkels bij u in de buurt!