Het merk Coccinelle werd in 1978 opgericht door Giacomo Mazzieri in de Italiaanse stad Parma en begon met accessoires en tassen. Tegenwoordig wordt het label geleid door Antonia Sottile en heeft het zijn hoofdkantoor in de stad waar het werd opgericht: Parma.
Coccinelle brengt momenteel vier collecties per jaar uit met modieuze accessoires, tassen, portefeuilles en schoenen. Het merk werkt hard en legt veel nadruk op ervaring, precisie, details, kwaliteit en eenvoud. De producten zijn elegant met invloeden van de Italiaanse levensstijl en Italiaans design. Coccinelle vervaardigt zijn producten in hoogwaardige materialen en de collecties worden jaarlijks vernieuwd zodat het merk zijn klanten steeds het allerbeste kan bieden. Alle producten worden met de hand gemaakt en zijn eigentijds en trendvriendelijk.
De creaties van Coccinelle zijn verkrijgbaar in verschillende maten, stijlen en kleuren en onder de accessoires vindt u riemen, sieraden, horloges, textiel en hoeden. De vier collecties die het merk jaarlijks uitbrengt, bevatten een grote verscheidenheid aan creaties, waardoor het gemakkelijk is om iets te vinden voor alle smaken, stijlen en gelegenheden.
Sinds de oprichting in 1978 heeft Coccinelle zich uitgebreid en wordt het nu wereldwijd verkocht, zowel in een van de 67 eigen bestaande winkels als online. Daarnaast worden hun producten in meer dan 1000 andere winkels verkocht. In 2006 werd het merk onderdeel van Antichi Pellettieri, een Italiaans bedrijf dat lederen producten zoals handtassen en schoenen levert. In 2012 werd het overgenomen door de Zuid-Koreaanse groep E-land.
Coccinelle is een icoon van elegantie geworden en werkt hard aan innovatie en traditie, voortdurend op zoek naar nieuwe, betere, hoogwaardige materialen en goede technieken voor de productie.
Coccinelle: Italiaanse elegantie
Het merk heeft het publiek voor zich gewonnen met zijn collecties lederen tassen. Het blijft een premium clientèle veroveren door voor elk nieuw seizoen chique en trendy modellen aan te bieden. De kracht ligt in het feit dat ze voor de vervaardiging van hun producten uitsluitend materialen van de hoogste kwaliteit gebruiken. De collecties zijn ontworpen om lang mee te gaan en de fans van het merk jarenlang van dienst te zijn. Bovendien zorgt de tijdloze en onnavolgbare stijl van het merk ervoor dat de modellen zeker een accessoire zijn voor uw dagelijkse outfit. Trouw aan zijn oorsprong biedt het merk formidabele producten met een typisch Italiaans design.
Coccinelle accessoires: mooi en functioneel
De gesigneerde artikelen van Coccinelle zijn herkenbaar aan hun sobere en elegante lijnen. Het merk vertrouwt op een verfijnd maar zeer vrouwelijk design om zijn klanten te bereiken. Om zich te onderscheiden geeft Coccinelle de voorkeur aan verfijning zonder het functionele aspect van zijn producten te verwaarlozen. Deze aanpak werkt omdat de producten in heel Europa worden gekocht.
De collecties van het Italiaanse merk omvatten modellen in alle maten en vormen. Dit maakt het gemakkelijk om er een te kiezen die bij uw lichaamstype past. Lang of kort, rond of slank, vrouwen vinden hoe dan ook het model dat hun garderobe compleet maakt. Daarnaast biedt het merk talrijke veelzijdige items die zowel bij een urban als een casual look gedragen kunnen worden.
Een stijl voor iedereen
Accessoires zijn het sleutelstuk van een outfit en dragen bij tot het succes van een look. Handtassen, portemonnees, schoudertassen of portefeuilles, Coccinelle biedt producten voor alle stijlen. Er is altijd wel iets om zelfs de meest veeleisende klanten tevreden te stellen. Het label biedt modellen die zijn aangepast aan het dagelijks leven, maar ook aan speciale gelegenheden. Het beheerst zowel de klassiekers die vrouwen overal vergezellen, op het werk of in hun vrije tijd, als de originelere modellen, ideaal voor uitstapjes met vriendinnen.
Bij Miinto vindt u artikelen in felle kleuren zoals roze, blauw en rood, perfect om uw look op te fleuren. Voor een vleugje fantasie voegt Coccinelle aan bepaalde modellen een hanger toe als leuke knipoog naar de merknaam.
Over Miinto
Bij Miinto streven we ernaar het meest gebruikersgerichte modeplatform ter wereld te bieden, waar gebruikers de beste variëteit aan chique, luxueuze en met de hand geselecteerde lokale merken kunnen vinden, speciaal afgestemd op de behoeften en voorkeuren van elke individuele gebruiker.
Om merken en mode te vinden die niet beschikbaar waren in hun kleine Deense woonplaats, richtten de voormalige klasgenoten Konrad Kierklo en Mike Radoor in 2009 Miinto op. Het verbinden van modebewuste klanten met de beste boetieks ter wereld (en omgekeerd) is sindsdien de kern van Miinto.
Hoewel de meerderheid van onze klanten uit Nederland, Denemarken en Noorwegen komt, breiden we voortdurend uit en zijn we momenteel aanwezig in 14 verschillende markten. Ons platform streeft ernaar om onze klanten te empoweren, en we denken graag dat onze klanten de best geklede mensen op de planeet zijn. We willen dat fysieke boetieks floreren in het digitale tijdperk, en door met ons samen te werken kunnen we ervoor zorgen dat ze dat doen.
Miinto en onze boetiekpartners
Om onze consumenten het beste aanbod van premium lokale items te bieden, zoals bijvoorbeeld items van Coccinelle, kiezen we onze boetiekpartners uiterst zorgvuldig uit. In ruil daarvoor bieden we boetieks ongeëvenaarde toegang tot een wereldwijde markt van welgestelde klanten die dol zijn op mode. Omdat we sterk de nadruk leggen op diversiteit, kunt u op ons platform een grote verscheidenheid aan producten van Coccinelle en talrijke andere labels vinden. We willen dat al onze klanten vinden wat ze nodig hebben om zichzelf en hun individualiteit uit te drukken.
Als onze partners groeien, groeien wij ook
Ons bedrijfsmodel betekent dat we alleen kunnen slagen als onze boetiekpartners slagen. Dus werken we hard om ervoor te zorgen dat zij dat ook doen. Door hun klantenbestand aanzienlijk uit te breiden en hen tegelijkertijd gegevens, hulpmiddelen, inzichten en begeleiding te bieden om te groeien, helpen wij hen meer te verkopen.
Overproductie in de mode-industrie bestrijden
Naast het helpen van onze boetiekpartners om te slagen, is een van onze belangrijkste doelstellingen het bestrijden van overproductie in de mode. Wij denken dat we voor een duurzame mode-industrie hard moeten werken om de huidige niet-duurzame praktijken, zoals overproductie, te elimineren.
In plaats van de bedrijven te vragen extra voorraad te genereren, maken we gebruik van de reeds beschikbare middelen door klanten in contact te brengen met de winkels die de producten, bijvoorbeeld van Coccinelle, al op voorraad hebben. Aangezien we geen magazijnen hebben, komt alles wat we bij Miinto verkopen via ons netwerk van meer dan 2000 boetiekpartners.